Ana Menü

Falcon BMS 4.37 U3 [Yeni]

Başlatan 114-Ghost, Ekim 27, 2023, 08:06:19 ÖÖ

« önceki - sonraki »

114-Ghost

4.37 Update 3 8 ay süren ummalı çalışma sonucu yayınlanmış olup bu sürümle birlikte bir çok yeniliği beraberinde getirmiştir.
4.37 U3 Full Entegre Kurulum: You are not allowed to view links. Register or Login falcon 4.0 kurulum sorunu yaşayanlar için.
4.37 U3 Full 4GB : You are not allowed to view links. Register or Login
Yalnızca Update3: You are not allowed to view links. Register or Login

Yeni 3D model yapısı (BML)
Yeni 3D shaders
Full F-15C
Bir çok düzeltme ve geliştirme
...
devamı için : You are not allowed to view links. Register or Login

Dikkat etmeniz gereken bazı noktalar:
* 4.37.2 ve öncesi için yapılan tüm senaryolar ÇALIŞMAYACAK bu sebeple senaryo ekibinin senaryoyu güncellemesini bekleyin
    Uyumlu 2 senaryo var bu adresten ulaşıp kullanabilirsiniz. : You are not allowed to view links. Register or Login
* Aynalar yalnızca canopy kapatıldığında görünecektir
* VR hala tam özellikli olarak çalışmamakta (kullanım için fare gerekli)
* Falcon BMS varsayılan olarak yeni başlatıcıyı kullanacak ancak eski başlatıcı hala ana kurulum klasöründe kullanılabilir durumda. (Burada alternatif launcher ve orjinal Launcher dan bahsedilmektedir.)
* Her zamanki gibi Falcon BMS.cfg sıfırlanmakta. Ayarları tekrar yapmanız gerek.
* Yeni BML formatı artık uygulandı ve Falcon BMS Editör'den tam dönüşütürme yapılması gerekecek (ilgili bilgi wiki' üzerinden aktarılacak)
* ALR parametrelerini eklemek için XML görev dosyalarında değişiklikler
* Kontrol listelerinin içine Yeni F-15C'ye özel kontroller eklenmiş.
* RTT güncellemesi (ini dosyalarınızı yedeklemeniz gerekmekte)
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

112-Ripper

Teşekkürler hocam paylaşım için. ALR ne acaba?
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


"Devrimi, başlatan tamamlayacaktır."
Ne mutlu Türküm diyene!

113-Hunter

Acaba bu 3D model yapısı değişimiyle birlikte modellemelerde de değişiklik oldu mu ? Henüz yükleyip inceleyemedim. Model ve Parrent dosyalarında değişiklik var sanarım "altta açıklamada ne anlatmak istemiş tam anlayamadım" Objects ve parrent dosyalarında düzenleme var galiba, dolayısıyla 4.37 için yapılan skinler patlama yapabilir. Buradan uyarısını yapayım. Güncelleme yapıldıktan sonra skin değişikliği yapmadan önce mevcut olanların yedeğini almayı unutmamak lazım.

3D & Textures changes:
---------------------
- Complete change of the 3D database:
  * New BML (BMS Lod) format v1 (no PBR)
  * LOD removed: no more HDR or LOD files in Data\TerrData\Objects
  * New 3D DB format: Folder structure under Data\TerrData\Objects\Models\<Parent>\<files>

You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

114-Ghost

#3
Hiç bir inceleme yapmadan yazacağım yazdıklarım tahminlerime dayalı.

Evet burada lodları problemsiz convertlediğini veya güncellediğini ifade ediyor, tahminen problem yok demek.
Önceden hdr dediğimiz bir başlık altında tüm lodlar indexleniyordu. Lod editör ile bu hdr dosyasını açıp lodlara erişiyorduk. Sim kendisi de bu şekilde erişip belleğe yüklüyordu.
Güncelleme sonrası Object klasöründe Hdr ve lod dosyası kalmadığını ifade etmiş.
Yani Data\TerrData\Objects\Models\ klasörü altındaki parent numaralarından doğrudan modellere erişebileceğiz.
Fsx yapısı gibi sanırım onlarda da model klasörü oluyordu içinde model dosyası ve o modele ait texturelar yanyanaydı.  Sanırım veritabanını açık şekilde veriyor
İnceleyebilirsem detaylandırırım.

Ekleme: evet veri tabanını açmış fakat texture ların yeri değişmemiş. Model formatı değişmiş özetle lod dosyalarından kurtulmuşlar. Ama dikkatimi çeken ilişkili olan bir klasör var objectiveReleatedData diye adından da anlaşılacağı üzere modellerle ilişkili verileri içeriyor.

Alr ile ilgili benim de bilgim yok ilk defa duydum ripper hocam. görev dosyaları ile ilgili bişey sanırım. Alternatif Launcher de parametreler oluyor ya onlardan mı bahsetmiş acaba
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

atagnydn08

BMS ekibi 4.37 U3'ü paylaşırken 4.38'i bekleyen ben  ;D  ;D

114-Ghost

#5
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


Editörü açıp modelleri inceleyebiliyoruz model viewer ı daha fazla geliştirmişler. Geçen yıl bu kadar değildi.

Klasik modellerin texture yapılarının çok değişmeyeceğini düşünüyorum ama bakalım...
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

114-Ghost

You are not allowed to view links. Register or LoginBMS ekibi 4.37 U3'ü paylaşırken 4.38'i bekleyen ben  ;D  ;D
4.38 den Ne bekliyorsunuz mesela ☺️
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

atagnydn08

En çok beklediğim grafik yükseltmeleri. Açıkçası BMS 4.37 ve önceki sürümlerde grafikler hiçmi hiç tatmin etmiyordu

114-Ghost

You are not allowed to view links. Register or LoginEn çok beklediğim grafik yükseltmeleri. Açıkçası BMS 4.37 ve önceki sürümlerde grafikler hiçmi hiç tatmin etmiyordu

Sanırım bu uzun bir bekleyiş olur sizin için. Şuan 4.38 çıksa bile doğrudan DCS gibi bir atmosfer beklemeyin hüsrana uğratmasın.
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

113-Hunter

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or LoginEn çok beklediğim grafik yükseltmeleri. Açıkçası BMS 4.37 ve önceki sürümlerde grafikler hiçmi hiç tatmin etmiyordu

Sanırım bu uzun bir bekleyiş olur sizin için. Şuan 4.38 çıksa bile doğrudan DCS gibi bir atmosfer beklemeyin hüsrana uğratmasın.

Falcon grafik konusunda değil 4.38 5.38 bile olsa DCS'e yetişemeyecek. Ancak 4.38 ile mevcut olanın üzerine çok daha tatmin edici görsel etki yaratacağına şüphe yok.
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

112-Ripper

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


Editörü açıp modelleri inceleyebiliyoruz model viewer ı daha fazla geliştirmişler. Geçen yıl bu kadar değildi.

Klasik modellerin texture yapılarının çok değişmeyeceğini düşünüyorum ama bakalım...

Vay. Editor'de model görülmüyordu normalde değil mi?
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


"Devrimi, başlatan tamamlayacaktır."
Ne mutlu Türküm diyene!

114-Ghost

#11
Gözüküyordu ripper hocam. eski sürümlerinden bu yana görüntüleniyor fakat model görüntüleyicisini sürüm özellikleri olarak yavaş yavaş geliştirdiler. Altttaki sürüm farklarına bakarsan az çok pencere yapısı eklenen butonlar vs var. 4.33 ve 4.34 olmadığı için elimde onlardan görüntü alamadım ama aşağıya sadece görüntüleyici penceresinden 4.35-4.36-4.37 ye ait görüntüler ekledim.
Ama eski sürümlerden beri modellere bakıp inceleyebiliyoruz. Son sürümde dof switchleri ve texture setleri eklenmiş. Lod editörü öldürdüklerinden bu yana sürekli editör ile modellere eriştim. Mesela eski sürümlerde modeli açıyorduk ama bu modelin texture dosyası adları yoktu. Dökümantasyonda verdikleri excel dosyasından öğreniyorduk. Lod editör eski olmasına rağmen texture setleri gösteriyordu. Tabi editörün diğer bölümlerine de özellikler eklenmiştir. Sadece model görüntüleyiciden ibaret değil.

4.35:
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


4.36:
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


4.37:
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

113-Hunter

Bir de exel dosyası sadece F16 lar ve mirage200 ler için geçerliydi. Atıyorum bir UH-1 modelinin veya tank modelinin dds numaralarının yazdığı bir yer yoktu. Şimdi sanırım tüm modellemeler için texture numaralarını görebileceğiz. İşte ben buna 2 kat sevindim. Varsın muazzam grafikleri olmasın  ;)
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

114-Ghost

#13
Lod editörle aslında görebiliyorduk söylediklerini ama 4.33 lod editör katili olarak hayatımıza girdi.  :D şuan en azından söylediğin gibi eskisi gibi erişebiliriz. Hala merak ettiğim bir modele ait texture wireframe i alabilme imkanı yok(lod editörde vardı) boyama yapmak isteyenler için model sınırlarını gösterdiği için çok önemli bir özellik.
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

112-Ripper

Valla ben bu işlerle ilişkimi 4.32'den beri kestiğim için hiç bilmiyordum.  ;D  Sizin gibi üstatlar aramıza katılınca uzaklaştım haliyle.
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


"Devrimi, başlatan tamamlayacaktır."
Ne mutlu Türküm diyene!