Gönderen Konu: falcon bms görüntüleme sistemi  (Okunma sayısı 5919 defa)

ekoturk

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 7
  • Karma: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
falcon bms görüntüleme sistemi
« : Mart 05, 2017, 01:07:17 ÖS »
Merhabalar. Ben Falcon BMS'de çoklu görüntüleme sistemi olup olmadığını merak ediyorum. Mesela çoklu projektörle (örneğin 5 adet) kubbe ekrana (dome screen) yansıtılarak gerçekçi bir simülatör haline getirilebilinir mi? Örneğin Üye olun veya üye girişi yapın. adresinde bulunan ve Hava Kuvvetlerinde de kullanılan sistemin bir benzerinin daha düşük maliyetlerle ev tipi şeklinde kurabilir miyiz? Yani Falcon BMS' de pilotun bulunduğu noktadan öne, sağa, sola, yukarı ve geri bakışını projektörlere yansıtarak 360 derece görüntü elde edebilirmiyiz? Son olarak Falcon BMS'yi Oculus Rift veya HTC Vive gibi VR gözlüklerinde kullanabilirmiyiz? Bilen arkadaşlar yardımcı olabilirlerse sevinirim.

akrep1905

  • Kahraman Üye
  • *****
  • İleti: 903
  • Karma: +160/-12
  • Cinsiyet: Bay
  • ''İstikbal Göklerdedir.'' Mustafa Kemal Atatürk
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #1 : Mart 05, 2017, 02:00:24 ÖS »
Hocam sadece şuna cevap verebilirim,htc vive kullanılabiliyor. Bu işleri kufu hoca çok iyi biliyor. Denk gelirse bilgilendirir sizi :)
"Ey ana! Eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa bırak uçsun..."

kufu

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 210
  • Karma: +27/-4
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #2 : Mart 06, 2017, 12:17:20 ÖS »
Merhabalar,


Sn. akrep 1905 e gösterdiği güven için teşekkürler ediyorum. Evet bir şeyler yapmaya çalışıyorum ama çok iyi bilmek ayrı bir konu.




Sorunuzla ilgili cevaba gelince, Sn. akrep 1905 in de ifadelediği gibi HTC-Vive işin bir çözümü.
Sitemizin şu bölümüne bir bakarsanız bildiğim kadarıyla bir şeyler anlatmaya çalıştım.



http://www.turkishairforce.org/bilgisayar_bolumu/yeni_pc_konfigurasyonu_hk-t12203.30.html




Türk Hava Kuvvetleri, bu tür eğitimi, sizin de bildiğiniz gibi 360 derecelik görüntüyü Dome üzerine yansıtarak yapıyor.





Bu şekilde isterseniz, evde basit çözümü masa üstü paylaşımıyla büyük ekran bir tv ye tracker görüntüsünü aktarmak olabilir. Yine sitemizin şu bölümünde bir şeyler anlatmaya çalıştım.


http://www.turkishairforce.org/joystick_bolumu/home_cockpit-t22963.15.html


İsterseniz bir inceleyin, varsa sorularınızı cevaplarım.


Saygılarımla.
« Son Düzenleme: Mart 06, 2017, 01:06:06 ÖS Gönderen: kufu »

ekoturk

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 7
  • Karma: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #3 : Mart 06, 2017, 09:42:14 ÖS »
Öncelikle akrep1905 ve kufu hocam ilginize teşekkür ederim. Sorduğum konu ile ilgili bir projem var. Yaklaşık üç aydır aklımda. ve bu konu ile ilgili çok araştırma yaptım ve yapmaya devam ediyorum. Projem ile ilgili (yatırım ve danışma) ilerleyen zamanda detaylı sorularım olacak. Ancak benim istediğim öncelikli olarak Hava Kuvvetlerinde kullanılan sistemin daha ekonomik ve küçük bir versiyonunu yapmak. Ben Hv.K.K.lığında kullanılan bu sistemi canlı gördüm. Gerçekten mükemmel ve gerçekçi bir his veriyor. Hatta alışık olmayan birisi için baş döndürme ve mide bulantısı etkisi yapıyor. Sanal gerçeklik gözlüğüne gelince evet şu an piyasada gerçekcilik açısından en etkili sistem. Ancak VR gözlükler, uzun kullanımlarda baş ağrısı ve göz ağrılarına sebep oluyor. Ayrıca dış ortamdan kopuk olmak, Falcon BMS gibi detaylı simülasyonlar için epey yorucu olur diye düşünüyorum. Şimdi yapmak istediğim proje ile ilgili belki sizinde bildiğiniz bir kaç web sayfası linki vereceğim. Üye olun veya üye girişi yapın. Üye olun veya üye girişi yapın. (bu kadar profesyonel olmasada belki 3 veya 4 simülatörlük) Ancak dikkat edersiniz ki buralarda bulunan simülatörler her ne kadar dev ekranda olsa düz ekran. Bu da gerçekçilik hissini azaltıyor. O yüzden sorduğum soru şuydu; Falcon BMS veya benzeri simülasyonlarda 5 ayrı görüntü (ön,arka, sağ, sol ve üst) ayrı projektörlerle kavisli perdelere yansıtılarak dome ekran oluşturulabilinir mi? Falcon BMS ve benzeri simülasyonlarda bu beş yönede bakış kamera görüntüsü alınabilir mi? Ayrıca eğer yakın zamanda bu olmayacaksa VR ile ilgili başka düşüncelerim var onuda bu soruyu cevapladıktan sonra sorayım soru bayağı uzadı. İyi günler dilerim.     

ekoturk

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 7
  • Karma: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #4 : Mart 06, 2017, 09:45:14 ÖS »
Kusura bakmayın sonradan aklıma geldi. Bir sorum daha olacak. Falcon BMS'de KC 135R kullanılabilir mi? Uçuşlara eklenebilir mi? Teşekkürler.

echo.tango

  • Kahraman Üye
  • *****
  • İleti: 1061
  • Karma: +112/-27
  • Cinsiyet: Bay
  • "Fly to Stay Alive"
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #5 : Mart 07, 2017, 12:32:14 ÖÖ »
Tam emin değilim ancak bildiğim kadarıyla ekran kartındaki çıkışı çoklayıcılarla çoğaltıp birkaç farklı ekrana bağlayabiliyorsunuz. Ne kadar çok ekran koyarsanız o kadar geniş bir görüş alırsınız.

Ha bu görüntü sadece sağa-sola doğru mu uzar, yoksa 360 derece bir görüntü olur mu, onu bilemiyorum
“Büyüklük odur ki, hiç kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın, memleket için gerçek ülkü neyse onu görecek, o hedefe yürüyeceksin."

113-Ghost

  • Falcon Modder
  • Tunç Filo Personeli
  • Kahraman Üye
  • *
  • İleti: 3582
  • Karma: +777/-37
  • Cinsiyet: Bay
  • Check your Six!
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #6 : Mart 07, 2017, 07:42:09 ÖÖ »
Tam emin değilim ancak bildiğim kadarıyla ekran kartındaki çıkışı çoklayıcılarla çoğaltıp birkaç farklı ekrana bağlayabiliyorsunuz. Ne kadar çok ekran koyarsanız o kadar geniş bir görüş alırsınız.

Ha bu görüntü sadece sağa-sola doğru mu uzar, yoksa 360 derece bir görüntü olur mu, onu bilemiyorum


Bu birazda Fov ayarıyla ilgili. Falcon görüntüyü fov ayarına göre göstermekte

kufu

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 210
  • Karma: +27/-4
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #7 : Mart 07, 2017, 05:55:48 ÖS »
Tekrar merhaba


Falcon özelinde değil ama genel açıdan size bir kaç cevap verebilirim. 


Eğer baktıysanız, kendi çalışmalarımda ben görüntüyü, "Matrox Dual Head 2 Go" adlı harici bir ekran kartıyla üç ayrı ekrana (kokpit cihazları-ön cam-seyrüsefer ekranı şeklinde bölerek) yansıttım. Flight Simülatör "undock" seçeneğiyle, belli görüntü parçalarının masaüstü paylaşımına eş zamanlı olarak izin veriyor. Bu bence olağanüstü bir özellik ve ekranları yerleştirme biçiminize (mesela iki yanınıza ve önünüze) göre görüntülerin içinde de kısmen yer alabilirsiniz.

Ama 360 derecelik ve konkav bir görüntü isterseniz, bunu ancak birden fazla projeksiyonun görüntüsünü, yine ortak bir ekran kartıyla ve konkav bir perde üzerine yansıtarak yapmanız mümkündür ki, bu biraz maliyetli  ve de biraz da yer sorunlu olacaktır. Özellikle de bir tracker eklerseniz baktığınız her yönü aktif bir şekilde yansıtabilirsiniz.
Sonuç itibarıyla, istediğinizi yapmak mümkündür. Mesela bir kaç örneği de şu sayfalarda yer alıyor.
Birincisi Türkçe, ikincisi ise Türkçe değil ama adım adım nasıl yapıldığını anlatıyor. Üçüncüsü de bu tür yaklaşım için bir forum.


 Üye olun veya üye girişi yapın.


Üye olun veya üye girişi yapın.


Üye olun veya üye girişi yapın.


VR gözlüklerdeki yan etkilere gelince, Oculus Rift de biraz olduğu, HTC-Vive da ise bunun oldukça düştüğü konusunda kullanım bilgileri okuyorum. Çünkü öncekilerde vücut hareketi okuyan jiroskoplar yoktu ve o yüzden de bu denli başarılı değillerdi. (Tabi çok uzun süreli kullanımlarını bilemiyorum. Bilgisayarımı yenilediğimde deneyeceğim inşallah). Ama bence diğer seçenekler, VR gözlükler kadar başarılı bir şekilde kabin içinde olma duygusunu pek veremeyecektir. 

Tabi yakın zamanda sitemize videosunu eklediğim, Vortex türü (memnuniyet verici ki, Türk yapımı) simülatörler bu sözümün dışında kalıyor onu da hemen belirteyim.


http://www.turkishairforce.org/bilgisayar_bolumu/yeni_pc_konfigurasyonu_hk-t12203.30.html


Adım adım kokpit yapımı içinse aşağıdaki siteyi önermiştim.


Üye olun veya üye girişi yapın.


Bunları da bir inceleyin isterseniz.


Herhangi bir sorunuz da olursa, deneyimlediğim veya bilebildiğim ölçüde yeniden cevaplandırmaya da çalışabilirim. 


Tekrar görüşmek üzere.


Saygılarımla












« Son Düzenleme: Mart 07, 2017, 10:02:17 ÖS Gönderen: kufu »

ekoturk

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 7
  • Karma: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #8 : Mart 07, 2017, 10:10:11 ÖS »
Hocam ilginize gerçekten teşekkür ederim. Ben proje derken ev kokpiti yapmaktan bahsetmiyordum hocam. Simülasyon merkezi kurmaktan bahsediyordum. viperwing sayfasındaki gibi profesyonel bir merkez. Ancak istediğim, F-16 kokpitinde oturduğunu hissetmek kadar gökyüzünde uçtuğunu da hissetmek. İki boyutlu ekranlarda ( 180 derecelik olsa dahi) uçma hissi maalesef tatmin edici olmuyor. O yüzden Hv.K.K.lığında kullanılan dome ekran gibi olsun istiyorum. Yani uçarken hem gökyüzünü hem yeryüzünü her açıdan görebilmek ve kol uçuşu yaptığın takım arkadaşına bakmak için kafanı çevirmek, dogfight'da diğer uçağı takip etmek için boynunu zorlamak hislerinden bahsediyorum. Kafanı çevirince kanatlarını görmek, bunu yapmak için ekranı çevirmeye çalışmamaktan bahsediyorum. Ama sanırım şu an için oyun ve simülasyon piyasası dome ekranı, piyasa şartlarında oluşturabilecek bir görüntüleme sistemine ihtiyaç duymuyor. O yüzden kufu hocam madem sizde htc vive var sizden greenbox teknolojisini biraz araştırmanızı rica edebilirmiyim. Yani canlı kokpit görüntüsü ile sanal uçuş görüntüsünü birleştiren sistem. Örnek linkte bunun yarış arabasında kullanımı var.   Bu sistemde yapmış olduğumuz kokpitin etrafına yeşil (veya mavi çünkü kokpit içinde yeşil renkli ekranlar var) perde çevirip (360 derece) kokpiti canlı görüp kokpitin bittiği yerden itibaren sanal uçuş görüntüsü oluşturabilirseniz dome ekrana ihtiyaç kalmaz sanırım. Hocam, eğer denerseniz deneyimlerinizi bizimle paylaşırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

ekoturk

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 7
  • Karma: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #9 : Mart 07, 2017, 10:17:32 ÖS »
Hocam az önceki link hazırlık aşamasıymış bu linkde uygulanışı var   Ne kadar araştırdımsa da bu sistemi uçuş simülatöründe kullananı görmedim. Bu konuyla ilgili bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim. İyi günler.

kufu

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 210
  • Karma: +27/-4
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #10 : Mart 08, 2017, 12:21:38 ÖÖ »


Tekrar merhaba


Öncelikle görüntüler için teşekkür ederim. İzledim ve araştıracağım. Yalnız bilgisayarım nedeniyle şimdilik bir süre deneme şansım yok.

Ama ilk fikirlerimi de hemen belirteyim.


VR gözlük, "Oculus Rift" marka. Ona sanırım bir harici kamera takmış ve perdeden de yansımasını almışlar.
HTC-Vive ın üzerinde ise harici kamera zaten var. 


Öncelikle ben size kendi çalışma sistemini anlatayım. Gözlüğü başka bir ortamda denemiştim çünkü.
 
İnsanın her iki gözü de ayrı ayrı çalışarak bağımsız olarak görüntü toplar ve bunlar da beyinde birleştirilir. Gözlüğü kafanıza geçirdiğinizde, tıpkı gerçek dünyada olduğu gibi, aynı görüntü, bir program tarafından eşdeğer iki taneye çevrilerek her iki gözünüze de ayrı ayrı olarak yansıtılıyor. Ve böylece görüntünün içine giriveriyorsunuz. Aslında yalnızca uçağın değil, onun dahil olduğu sanal dünyanın da içine giriveriyorsunuz. Dış gerçeklikle ilginiz yitiyor ve doğal bir tracker özelliğine de sahip oluyorsunuz. Eğer oyun 360 derece yazılıma sahipse, kafanızı her nereye çevirirseniz (yeryüzü ya da gökyüzü veya kol uçuşu yaptığınız ucak) orada ne varsa ona bakıyorsunuz ve izliyorsunuz.


Ben sistemimi kurarken gözlük üzerine monte etmek üzere "leap Motion" adlı el okuyucusunu da dahil ettim. Böylece elinizi nereye uzatırsanız, orada simüle edilmiş her ne varsa (cihazlar dahil)  simüle edildikleri ölçüde onlara müdahale edebiiyor-sunuz.


Bunun yanısıra, koltuğum da HS201 platform var yani hareketli. Uçağın Pitch ve Roll hareketlerini size deneyimletiyor ve onun üzerinde de bir Buttkicker BassShaker var. Bu da motor ve  tekerlek dokunuşu gibi efektleri gerçekliğinize ilave ediyor. Kulaklığı da taktığınızda tam bir bütünlük oluşuyor.
 
İddialı konuşmayayım ama bir F-16 pilotuna başlangıç eğitimini eşdeğerlerinden çok ama çok ucuza bir fiyata, adeta gerçekmişçesine verebilecek bir bütünlük, 50*50 cmlik bir alanda ve de hemen oturduğunuz yerde elde edilmiş oluyor.


Kısacası, sizin de istediğiniz 360 derecelik uçuş deneyimi ve buna ilaveten tümüyle gerçekliğin içinde olma hatta yine ona yazılımının izin verdiği ölçüde ellerinizle müdahale edebilme deneyimi, VR gözlükle başlayan bu bütünlüğün içinde yer alıveriyor.


Benim anlatacaklarım şimdilik bunlar. O görüntüleri ben de araştıracağım.


Tekrar görüşmek üzere ve saygılarımla



« Son Düzenleme: Mart 08, 2017, 10:02:41 ÖÖ Gönderen: kufu »

kufu

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 210
  • Karma: +27/-4
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #11 : Mart 08, 2017, 10:22:16 ÖÖ »
Merhaba


 Normalde gözlük içindeki görüntü 2 parçalı olarak bilgisayarınızdan da izlenebiliyor ama siz gözünüzde takılı olduğu için onu görmüyor görüntünün içinde yer alıyorsunuz.

Şimdi birlikte düşünelim; Burada ise görüntü diyelim çevresel görüntü şeklinde perdeye yansıtılmış.  Ama benim anlayamadığım, siz video gözlüğü gözünüzden çıkarmadığınızda (ki görüntüler öyle) sanal dünyanın cevrenizde görüntülenmesinin size sağlayacağı pratik faydanın ne olduğu.
Şimdi derseniz ki,  gözlük çevresel sanal dünyayı oluşturmak da, projeksiyon ve perde de bunu 360 derece yansıtmak da kullanılsın, o zaman bunu gözlüğü takmadan kullanmak gerekli öyle değil mi?

Birlikte düşünmeye devam edelim...

Saygılarımla,



« Son Düzenleme: Mart 08, 2017, 04:34:59 ÖS Gönderen: kufu »

kufu

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 210
  • Karma: +27/-4
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #12 : Mart 08, 2017, 04:33:39 ÖS »

Tekrar merhaba


Sanırım biraz anlar gibiyim.


HTC-Vive ın kutu içeriğinde, 2 adet laser algılayıcı kutu, iki adet de kontrolcu var. Algılayıcıları odanın iki köşesine koyuyor ve (min. 2*2 m lik bir kare şeklinde) gezinerek oda içinde hareket edeceğiniz sınırları işaretletiyorsunuz. Sonra oyuna girince, o sınırlar içinde serbest bir şekilde hareket edip kontrolcüleri de kullanarak oyunu oynuyorsunuz. Sınırları geçerseniz öndeki harici kamera devreye giriyor ve oyunu devreden çıkararak, dış görüntüyü getiriyor. Böylece de herhangi bir yere çarpmanız engelleniyor.


Burada da sanıldığı gibi görüntü perdeye yansımamış. Sadece (algılayıcı olmadığı için onun yerine) perdeyle sınır belirlenmiş ve tracker kamerayla o sınır içinde hareket edilmiş. Ama görüntü yine gözlüğün içinde gerçekleşiyor. Yani gözlüğü çıkardığınızda sizin istediğiniz gibi 360 derecelik bir perde yansıması yok.

Düşünmeye devam.

Saygılarımla,





« Son Düzenleme: Mart 08, 2017, 06:04:56 ÖS Gönderen: kufu »

ekoturk

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 7
  • Karma: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #13 : Mart 08, 2017, 09:46:12 ÖS »
Hocam iyi akşamlar. Öncelikle size Greenbox uygulamasını biraz incelemenizi onerecegim. Yeşil perde uygulamasında projeksiyon cihazı yok. Hollywood filmlerinde de uygulanan bir yöntem. VR gozluklerinde kullanılmasında ise ayrı bir uygulama gerekiyor. Yukarıda izlediğiniz videoda gözlüğün harici kamerası direksiyonu, ellerini ve yeşil renk dışındaki her şeyi orjinal haliyle görüyor. Kameranin yeşil renk olarak gördüğü her yere harici program yarış oyunun goruntulerini yerlestiriyor. Hocam ilk videoda harici programı gösteriyor. Uçuş Simulatöründe uygulanması ise şöyle olacak; orjinal Kokpit veya home Kokpitin içinde oturacaksiniz. Kokpitin etrafı üst taraf dahil her yeri yeşil perde ile kaplayacaksiniz. Mesafe önemli değil yeterki içerisi aydınlık olsun. Yani yeşil renk üzerinde aşırı gölge olmasın. Daha sonra Falcon bms yi harici uygulamanın içinde çalıştıracaksinir. Kokpitin görünen kısmını ilk videodaki gibi oyun görüntüsü ile kalibre edeceksiniz. Daha sonra uçuşa baslayacaksiniz. Bunun şu anki VR olayından farkı eğer gerçek bir kokpitiniz varsa Kokpitin içini ve kumandasını orjinal haliyle görüp yani elinizde görüp mesala MFD yi veya diğer Kokpit ayarlarını yapabilirsiniz. Yani gerçeklikten kopmadan  vr uçuş yapabilirsiniz. Kusura bakmayın bu yazıyı telefondan yazıyorum. Kelime hataları olabilir. Detaylı olarak cevaplar müteakiben yazacağım.

kufu

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 210
  • Karma: +27/-4
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Ynt: falcon bms görüntüleme sistemi
« Yanıtla #14 : Mart 09, 2017, 10:12:27 ÖÖ »


Tekrar merhaba,


Kelime hataları vb şeylerin önemi yok. Birlikte düşünüyor, gelişiyor ve büyüyoruz bunun önemi var. Sizden çok şeyler öğreniyorum bunun için de teşekkür ediyorum. 


Yazdıklarınızı da tekrar inceleyeceğim.



Saygılarımla,
« Son Düzenleme: Mart 09, 2017, 11:21:29 ÖÖ Gönderen: kufu »