Falcon Bms 4.34 Yeni veritabanı Oluşturma Aracı 3ddb_builder Eğitim Videosu - Falcon BMS Kurulum Eklenti Yama - Sanal Havacılık, Sanal Filo, Falcon BMS, Hava Kuvvetleri

Gönderen Konu: Falcon Bms 4.34 Yeni veritabanı Oluşturma Aracı 3ddb_builder Eğitim Videosu  (Okunma sayısı 1457 defa)

Çevrimdışı 113-Ghost

  • Falcon Modder
  • Tunç Filo Personeli
  • *
  • İleti: 3288
  • Karma: +726/-32
  • Check your Six!
    • Profili Görüntüle

Falcon Bms 4.34 model veri tabanını güncellemek için kullanılması gereken yeni programımız 3ddb builder programı hakkında kendi hazırladığım eğitim dökümanı youtube kanalımdan sizlerle paylaşıyorum. Herkese güncel modellerle dolu Falconlu günler dilerim.




Çevrimdışı buraktunahan

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • İleti: 367
  • Karma: +181/-19
  • FEAR THE BONES !
    • Profili Görüntüle
Ghost Hocam selamlar.

Değerli vaktinizi ayırıp bizler için çok çok başarılı ve gerçek bir başucu kaynak niteliğinde eğitim videosu hazırlamışsınız. Size nasıl teşekkür etsek inanın azdır.  :D

Lod editörü kullanmayı sizden öğrenmiştim ve o videonuzu indirip arşivlemiştim. Bu videonuzu da indirip arşivime ekledim ve herkese yine kaynak göstereceğim.  :D

Videonun özellikle 2. kısmı (yani lod editörün kullanımı bölümü) benim için muhteşem bir kısım. Çünkü Lod dosyalarının kullandığı texture numaralarını kolaylıkla öğrenebileceğim. Bu benim için yeni versiyonda çok büyük bir sorundu. Ama artık eskisi gibi kendimi programa tam hakim hissediyorum ve istediğim değişiklikleri yapabileceğim.

Tekrar sağ olun var olun. İyi ki varsınız Hocam. :)




Çevrimdışı 113-Ghost

  • Falcon Modder
  • Tunç Filo Personeli
  • *
  • İleti: 3288
  • Karma: +726/-32
  • Check your Six!
    • Profili Görüntüle
Çok teşekkür ederim sonu bilhassa senin merak ettiğin bölümdü. Dilerim herkese faydalı olur.



Çevrimdışı 113-Anka

  • Tunç Filo Personeli
  • *
  • İleti: 1433
  • Karma: +278/-47
  • Mustafa Kemal ATATÜRK!
    • Profili Görüntüle
Eline Sağlık hocam.Çok Teşekkürler :)

         
SCRAMBLE SCRAMBLE!!


Çevrimdışı buraktunahan

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • İleti: 367
  • Karma: +181/-19
  • FEAR THE BONES !
    • Profili Görüntüle
Ghost Hocam selamlar.

Dün akşam işten fırsat buldum ve iftar öncesi videonuzun 2. kısmını deneme imkanım oldu. "/build_old" komutunu benim bilgisayarda denedim ama yine Lod Editörü çalıştırdığımda aynı hatayı aldım.  :-\

Belki bir yeri kaçırıyorumdur diye videonuzdaki herşeyi saniye saniye takip edip 2-3 kez denedim, ama sonuç yine değişmedi. Bir öneriniz olabilir mi? (işletim sistemim win7 pro 64 ve güncel updatelerin tamamı yüklü. Acaba 3ddb_builder win 7 ile uyumsuz filan mı diye aklıma geldi ama bilemiyorum, başka da birşey aklıma gelmedi doğrusu  :-\  Bugün bir de BMS forumda bir konu açayım diye düşünüyorum, naaptınız kardeşim güzelim BMS'ye diye :) )



Çevrimdışı 113-Ghost

  • Falcon Modder
  • Tunç Filo Personeli
  • *
  • İleti: 3288
  • Karma: +726/-32
  • Check your Six!
    • Profili Görüntüle
Ghost Hocam selamlar.

Dün akşam işten fırsat buldum ve iftar öncesi videonuzun 2. kısmını deneme imkanım oldu. "/build_old" komutunu benim bilgisayarda denedim ama yine Lod Editörü çalıştırdığımda aynı hatayı aldım.  :-\

Belki bir yeri kaçırıyorumdur diye videonuzdaki herşeyi saniye saniye takip edip 2-3 kez denedim, ama sonuç yine değişmedi. Bir öneriniz olabilir mi? (işletim sistemim win7 pro 64 ve güncel updatelerin tamamı yüklü. Acaba 3ddb_builder win 7 ile uyumsuz filan mı diye aklıma geldi ama bilemiyorum, başka da birşey aklıma gelmedi doğrusu  :-\  Bugün bir de BMS forumda bir konu açayım diye düşünüyorum, naaptınız kardeşim güzelim BMS'ye diye :) )

imkansız demek istiyorum ama klasör içinde buna neden olan herhangi bir şey olabilir mi? senin uac sorunu vardı sanırım acaba engel olabilir mi birşeylerin eksik olmasına.
Object klasörünün yedeği varsa önce onu yükleyip tekrar dene önce temiz bir açma işlemi ardından sonra tekrar build işlemini yap.  Powershell ve CMD nin komutları arasında çok küçük fark var hangisini kullanacaksan ona uyumlu komutu kullan.

Önerim. şu yolu dene object klasörüne shift ile sağ tıkla komut isteminde açı seç bu seçenek yok ise power shell i burada açın seçeneğini seç.
ardından komutu el ile yaz object içinde 3ddb builderin ve freeimage.dll nin olmasına dikkat et.
Windows PowerShell :
Kod: [Seç]
.\3ddb_builder.exe /extract  CMD:
Kod: [Seç]
3ddb_builder.exe /extractkomutlarını elle yaz.

Açma işlemi bittince geriye dönük uyumlu oluşturma için aşağıdaki komutları kullan. Belki manuel olarak komut çalışabilir.
Windows PowerShell :
Kod: [Seç]
.\3ddb_builder.exe /build_old  CMD:
Kod: [Seç]
3ddb_builder.exe /build_old



Çevrimdışı buraktunahan

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • İleti: 367
  • Karma: +181/-19
  • FEAR THE BONES !
    • Profili Görüntüle
Dediğiniz gibi olabilir Hocam, önce siyah boş bir komut ekranı açılıyor, ardından ikinci bir siyah ekran açılıp "izin veriyor musunuz" diye soruyor. İzin verince ikinci ekran çalışıp extract veya build_old işlemlerini yapıyor. Belki o arada birşeyler olabilir.

Tekrar çok teşekkür ederim Hocam, akşam ilk işim yazdığınız önerileri denemek olacak. Sonucu bildiririm.



Çevrimdışı 113-Ghost

  • Falcon Modder
  • Tunç Filo Personeli
  • *
  • İleti: 3288
  • Karma: +726/-32
  • Check your Six!
    • Profili Görüntüle
Dediğiniz gibi olabilir Hocam, önce siyah boş bir komut ekranı açılıyor, ardından ikinci bir siyah ekran açılıp "izin veriyor musunuz" diye soruyor. İzin verince ikinci ekran çalışıp extract veya build_old işlemlerini yapıyor. Belki o arada birşeyler olabilir.

Tekrar çok teşekkür ederim Hocam, akşam ilk işim yazdığınız önerileri denemek olacak. Sonucu bildiririm.
Uac ı devre dışı bırak olmadı birde öyle dene.



Çevrimdışı buraktunahan

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • İleti: 367
  • Karma: +181/-19
  • FEAR THE BONES !
    • Profili Görüntüle
Sonunda hallettim Hocam çok şükür.  :)

Bugün BMS forumu biraz karıştırdım, öneriler doğrultusunda hallettim. Benimle aynı problemi yaşayanlar için aşağıda özetledim:

1- D:\Falcon BMS 4.34\User\Config içinde falcon bms.cfgyi açtım. "set g_bSaveLegacyDb 1" yaptım. Simulatörü bir kere açıp kapattım.

2- 3ddb_builder.exe /extract komutunu çalıştırdım.

3- 3ddb_builder.exe /buid_old komutunu çalıştırmadan önce Object klasörünün içindeki KoreaObj.HDR,  KoreaObj.LOD, KoreaObj.TEX dosyalarını sildim. Build_old ile bunlar zaten yeniden oluşturuluyor.

4- 2. maddedeki Extract komutu çalışınca boş bir Texture klasörü oluşuyor. Bu klasörün içine 8 bit (256 renk) bmp dosyası konulması gerekiyor. (HDR hatasının giderilmesi için bu şart) Bu bmp dosyasının adının, KoreaObj klasöründeki en büyük texture numarası ile aynı olması gerekiyor. JanHas bunu zaten hazır olarak vermiş, Janhas'ın verdiği dosyayı Texture klasörünün içine kopyaladım. (KoreaObj klasöründen bu en büyük numara kontrol edilmeli.)

5- 3ddb_builder.exe /build_old komutunu çalıştırdım.

Lod editör artık çalışır hale geldi, hata vermeden açılıyor.  :).



Çevrimdışı 113-Ghost

  • Falcon Modder
  • Tunç Filo Personeli
  • *
  • İleti: 3288
  • Karma: +726/-32
  • Check your Six!
    • Profili Görüntüle
Halletmene sevindim. Bu teknik bir konu olduğu için ben eğitimde buna değinmedim.
Çünkü ilk işlem Extract olduğu için ; bu aşamada oluşan texture klasörüne zaten en son texture adındaki bmp dosyası otomatik olarak oluşturulmakta.Kullanıcılar bunu görsede olur görmesede olur, bilsede olur bilmese de...
Bu bmp dosyası Build ile veritabanı oluşturulmasında kullanılmakta. Yani hata almanın sebebi bu dosyanın olmamasından kaynaklanmakta ise, sen texture klasörünü ya da içindeki dosyayı silmiş olmalısın ki veritabanı oluşturulmasında sorun yaşansın.
Özetle eğitim videosunda da da görüldüğü gibi oluşan  Koreobj.HDR dosyası, Koreaobj.TEX ve KoreaObj.LOD dosyaları olsa bile üzerine yazılmaktadır. Hiç yoksa veritabanı zaten yeniden oluşturulmakta. Hatta Koreaobj.TEX dosyası sadece veritabanı oluşturulmasında kullanılıyor. Silseniz bile Bms in çalışmasına etkisi olmuyor. En can alıcı nokta : Eğer farklı model yüklemesi yapıyor ve onun texture numarası normal veritabanı içindeki son texture numarasından büyük ise; texture klasöründeki dosyanın ismi sizin son texture numaranız ile aynı olmalıdır.

Şurası da önemli evet bende bu ayar set g_bSaveLegacyDb 1 ama bu editör ile ilgili bir ayar. Editör programı geriye dönük oluşturulan dosyayı açabilsin diye.
Yani builder programının config dosyası ile işi olmamakta. Çünkü bu işlemleri kendi belirlediğiniz bir klasör içinde de yapabilmektesiniz. O zaman config dosyası orada olmamakta ve dosyalar oluşmakta. Yani ilişikli olacaklarını sanmıyorum. Bir sebepten sıkıntı yaşamışsın ama önemli olan bunu yapabilmiş olman şuan sorunsuz çalışıyor olması.
« Son Düzenleme: Mayıs 11, 2019, 04:21:03 ÖÖ Gönderen: 113-Ghost »



 

Falcon BMS İsrail Haritası

Başlatan 114-Pars

Yanıt: 5
Gösterim: 7624
Son İleti Mart 31, 2012, 11:37:09 ÖS
Gönderen: 112-Ripper
Falcon BMS İndir Update Entegreli Dağıtım Paketi

Başlatan PLUS

Yanıt: 76
Gösterim: 18142
Son İleti Ocak 10, 2015, 05:04:54 ÖS
Gönderen: emir199922
Real Sound Falcon BMS realistik ses eklentisi

Başlatan the north face

Yanıt: 11
Gösterim: 8567
Son İleti Haziran 20, 2015, 02:51:57 ÖS
Gönderen: semihgörkem
Türk Sanal Hava Kuvvetleri Falcon BMS Mühimmat Paketi V1.3 (29.01.2014 Güncel)

Başlatan 114-Pars

Yanıt: 31
Gösterim: 22923
Son İleti Ağustos 18, 2018, 08:47:21 ÖS
Gönderen: semihgörkem
Falcon Bms Sound Paketi

Başlatan 113-Ghost

Yanıt: 4
Gösterim: 6286
Son İleti Ağustos 06, 2013, 08:40:50 ÖS
Gönderen: ardakmslr
Falcon Bms Mühimmat Fix ve TRACERS MOD

Başlatan 114-Pars

Yanıt: 11
Gösterim: 8437
Son İleti Eylül 04, 2013, 06:46:02 ÖS
Gönderen: Razorblade
Falcon BMS A10 Pit

Başlatan the north face

Yanıt: 0
Gösterim: 2658
Son İleti Kasım 21, 2013, 07:00:37 ÖS
Gönderen: the north face
Falcon BMS Mühimmat ve Flare Sesleri

Başlatan the north face

Yanıt: 10
Gösterim: 7993
Son İleti Kasım 25, 2013, 08:09:30 ÖS
Gönderen: the north face
Falcon BMS ( TSHKK EKLENTİ U1-U7)

Başlatan PLUS

Yanıt: 14
Gösterim: 4647
Son İleti Ocak 26, 2015, 05:07:45 ÖS
Gönderen: Sonsuz
Falcon BMS Yandex

Başlatan PLUS

Yanıt: 0
Gösterim: 562
Son İleti Kasım 02, 2014, 04:17:06 ÖS
Gönderen: PLUS