LOD Editör BMS 4.34'de Çalışıyor mu? (Hdr Array Overrun hatası)

LOD Editör BMS 4.34'de Çalışıyor mu? (Hdr Array Overrun hatası)

buraktunahan · 338

Çevrimdışı buraktunahan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 353
  • FEAR THE BONES !
    • Profili Görüntüle
Advertisement
Merhaba arkadaşlar.

BMS 4.34'ü yükledikten sonra kendi kokpit ve uçak kaplamalarımı yüklemek için LOD Editörü açtığımda "Hdr Array Overrun hatası" alıyorum. Dolayısıyla texture numaraları, parent numaraları vb. 4.34 de ne var ne yok ise bulamıyoruz ve bildiğimiz alıştığımız yöntemlerle değiştiremiyoruz.

BMS Foruma baktım, Tools içerisinde 3ddb_builder.exe dosyasını kullanın filan demişler. (Galiba LOD editör ile ilgilenen arkadaş ekibe küsmüş ve desteğini çekmiş)

Sorum şu: Bu 3ddb_builder.exe dosyası nasıl kullanılıyor, bu problemi nasıl çözebiliriz? (Ghost Hocam bir el atın lütfen  :) )



Linkback: https://www.turkishairforce.org/index.php?topic=25709.msg175396#msg175396




Çevrimdışı 113-Ghost

  • Falcon Modder
  • Tunç Filo Personeli
  • *
    • İleti: 3202
  • Check your Six!
    • Profili Görüntüle
Bu konuda bms te bir konu altına yazı yazdım, nasıl yapılacağının pratik yolu. Ama 3ddb_builder update komutunu tam 4.33 de olduğu gibi 4.34 de kullanamamakta ve veri tabanında sorun yaşatmakta. Bu nedenle ya grafik arabirimli 3ddb_builder ya da komut tabanlı olarak kullanacağız.

Aslında 3ddb builder çok daha pratik bir şekilde model yüklemeyi sağlamakta. 4.33 te toplu birşekilde kullandım. Hatta ilk çıktığında otolod dediğim lvn3 modeli uçağı  ve bazı eklentileri modelleri yükleyen bir kod yazmıştım bizim siteden bakıp inceleyebilirsin.

Lod editörle tek tek değiştirdiğiniz değerleri bir tıkla veri tabanına toplu halde aktarabilmektesiniz.

Ama lod editörün esnekliği bunda yok.

Lod editörü yapan küstümü bilinmez ama 4.34 veritabanı algoritması farklı olduğu için lod editör o hatayı vermekte.
Aslında Aradığın soruların tam cevabı şunda :

İşin kolayı var aslında ama 4.34 veritabanını 3ddb ile dışa aktarıp old yani eski versiyonla uyumlu şekilde dosyaları tekrardan bi araya getirip yeni veri tabanı oluşturursanız onun üzerinde Lod editörle işlem yapabilir hale getirebilirsiniz.
Bu işlemde sonra veritabanı geriye dönük uyumlu oluştuğu için istediğin bilgileri(parent, texture no vb) öğrenebilirsin . İşleriniz bitip tekrardan bu yeni vt yi export edip ardından tekrar 3ddb builder ile yeni versiyon 4.34 uyumlu derleyebilirsiniz Ve sime geri kopyalarsınız.

Ammavelakin zaten çok yüksek olan vt boyutu sağlam bir kaç jan uçağı yüklerseniz 2 gb i geçtiği için kırılmakta ve derleyememektesiniz. Ancak 2. Gb yi geçmeyen işlemleri için geçerli benim söylediğim.

Özetle 4.34 de yeni mantıkla işlem yapacağız.

Linkback: https://www.turkishairforce.org/index.php?topic=25709.msg175398#msg175398
« Son Düzenleme: Mayıs 02, 2019, 07:52:05 ÖS Gönderen: 113-Ghost »




Çevrimdışı buraktunahan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 353
  • FEAR THE BONES !
    • Profili Görüntüle
Ghost Hocam selamlar. Cevabınız için çok teşekkür ederim.

LOD Editörü kullanmayı sizden öğrenmiştim. Çok güzel bir eğitim videosu hazırlamıştınız Youtube'da. Herkese de o videonuzu LOD editör konusunda temel kaynak olarak önermiştim.  :)

Ama açık söyleyeyim, yukarıda dediklerinizden hemen hemen hişbirşey anlamadım ve nasıl yapılacağı konusunda da herhangi bir fikrim yok  :'(  (dedikleriniz bana okuldaki yüksek matematik dersimi ve ne olduklarını halen anlamadığım o garip denklemleri hatırlattı  ;D )

Eğer mümkün olursa 3ddb_builder ile ilgili de bir eğitim videosu veya görsel bir materyal hazırlayabilirseniz müteşekkir kalırım. :) 

Linkback: https://www.turkishairforce.org/index.php?topic=25709.msg175399#msg175399




Çevrimdışı 113-Ghost

  • Falcon Modder
  • Tunç Filo Personeli
  • *
    • İleti: 3202
  • Check your Six!
    • Profili Görüntüle
Öncelikle çok teşekkür ederim ederim Burakçım. Şu an Bms 4.34 ile ilgili üzerinde uğraştığım eğitim dökümanları var ATC, Carrier, iniş patternleri vb bunların hem dökümantasyonu hem de videosunu düşünüyorum. Emin ol bu sorunun geleceğini biliyordum ve Lod editör gibi bunu da anlatan bir video çekmem gerektiğinin farkındayım.  Bu hemen hemen herkesin sorunu olacak. Bende yine sizler için Buradan  eğitimi hazırlayıp paylaşacağım. Önce jan yeni model yayınlaması lazım onun yeni modelleri üzerinden anlatırım.

Linkback: https://www.turkishairforce.org/index.php?topic=25709.msg175400#msg175400



Çevrimdışı buraktunahan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 353
  • FEAR THE BONES !
    • Profili Görüntüle
Çok teşekkür ederim Ghost Hocam. İnanın nasıl sevindim bilemezsiniz. Sabırsızlıkla bekliyorum.  :)

Linkback: https://www.turkishairforce.org/index.php?topic=25709.msg175401#msg175401



Çevrimdışı 113-Ghost

  • Falcon Modder
  • Tunç Filo Personeli
  • *
    • İleti: 3202
  • Check your Six!
    • Profili Görüntüle
Çok teşekkür ederim Ghost Hocam. İnanın nasıl sevindim bilemezsiniz. Sabırsızlıkla bekliyorum.  :)

Jan LVN v4 lerden bir tanesini paylaşmış.

Linkback: https://www.turkishairforce.org/index.php?topic=25709.msg175402#msg175402



Çevrimdışı buraktunahan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 353
  • FEAR THE BONES !
    • Profili Görüntüle
Çok teşekkür ederim Ghost Hocam. İnanın nasıl sevindim bilemezsiniz. Sabırsızlıkla bekliyorum.  :)

Jan LVN v4 lerden bir tanesini paylaşmış.

İşte bu müjdeli haber Hocam  :)

Linkback: https://www.turkishairforce.org/index.php?topic=25709.msg175404#msg175404